Wednesday, February 27, 2013

Mancing Monster @Kolam Mancing Tangkas



 Salam semua,

Chantek tak ikan Pacu bosar ni...ini merupakan rekod peribadi saya sebagai Pacu terbesar.  Ditangkap menggunakan rod udang terkecil saya....layan habissss.

Antara kolam yang terbaru dibuka di kawasan Bangi ialah Kolam Mancing Tangkas di Kampung Sungai Tangkas.  Bagus kolam ni, di urus dengan baik dan pengusaha cuba memenuhi keperluan dan kesukaan pemancing hardcore.  Memang selama saya memancing dan menonton orang memancing di sini, ikan yang besar besar besar banyaaaaak naik. Best Best Best!!!

Jalan nak pegi kolam ni senang je...cuba cari simpang ke Kampung Sungai Tangkas dan ikut arahan mengikut gambar di bawah.

  Ini kedai bukan kolam, walaupun nama dah dekat




Pandangan sisi kolam



Dragon Fly Fishan
Aksi-aksi Along.....sifoo kolam ini

Antara saiz standard Patin di sini....

Malam pun ok jugak sini.....



Cik Kak pemberi makan ikan pun approve kolam ni, selesa dan bersih
Palet dah habis, gentel dedak pulakkkk


9 comments:

  1. salam admin..kat mana kg sg tangkas ni ye...?

    ReplyDelete
  2. Di Bangi. Jalan dari UKM ke Kajang, jalan Reko namanya. Kalau anda tau area Komuter UKM, depan sikit ada Shell dan kolam Jalan Lekor (tawar dan siakap). Simpang masuk ke Kg Sg Tangkas ni betul2 sebelah Kolam Lekor tu. Ada banner besar kolam di situ.

    ReplyDelete
  3. bos umpan pe plg mujarab? share sikitt.. :)

    ReplyDelete
  4. Untuk patin, standard la...potato bun campur pandan/strawberi. Utk spesis lain, dedak 929 campur bilis/nescafe pun ok.
    Kolam ni mencakop lewat-lewat malam, siang banyak sgt anak ikan kacau daun. Semoga berjaya!!!

    ReplyDelete
  5. Brader Syafiq, biasa turun sini ke?

    ReplyDelete
  6. salam..sy pelajar aquaculture umt..
    klu sy nk timba pengalaman semasa cuti semester kt sini, blh x?

    ReplyDelete
  7. Nak timba pengalaman macam mana tu? Boleh aje contact tuan punya kolam ni...nombor telepon ada di gambar banner di atas. Selamat menimba

    ReplyDelete
  8. mksd sy, klu mse cuti sem sy nk mntk keje kt sini blh?
    sy nk belajar n praktikkan teknik2 penjagaan ikn n cara nk harvest supaya lebih mahir..
    tq

    ReplyDelete