Tuesday, July 24, 2012

Sekadar Di Pinggiran (Putra) @ HM Eco Resort

 

Salam semua,

Bagaikan aur dengan tebing, pemancing tegar memang sukar dipisahkan dari tepi air.  Sentiasa mengintai peluang dan ruang untuk merendam umpannya.

Sempena bulan Ramadhan yang mulia ini, aktiviti pemancingan diperlahankan untuk memberi tumpuan kepada ibadah dan istirahat.  Biasalah jekkk, ikan sampai bila-bila pun ada, kan? Jadi cerita-cerita yang dipaparkan dalam masa 2,3 minggu itu adalah kisah yang telah berlalu. Janganlah cemas jika ternampak Abuya menghisap rokok dalam gambar yang dipost ni yeh.


Kali ini kami akan memaparkan profil kolam HM Eco Resort.  Ianya terletak bersebelahan Putrajaya, iaitu di Desa Pinggiran Putra.  Tak jauh dari kolam Danau Pinggiran Putra yang top meletop dengan jackpot dan pertandingannya.

Kegigihan tangga kejayaan

Aksi di kolam ini biasa-biasa aja.  Setiap 2 minggu dikatakan melepaskan ikan hampir setan setiap kali tapi jadual pemakanan ikan itu agak luar tabiee, jadi kami tak berapa pasti tentang strategi perkiraan hari yang berkesan.

Hasil-hasil awal dari budak budak bawah umur dan terlebih umur
Rata-rata, kolam ini ada jugak ikan monster tapi sangat susah memakan umpan.  Bentuk kolam yang tidak symetri jugak menyekat keselesaan pemancing. Harganya standard untuk kolam air tawar dan spesis yang dilepaskan seperti biasa laaa...rohu, pacu, patin dan leekoh.  Kolam ini juga membeli semula ikan hidup tetapi pada harga yang sangat rendah.  Ada pemancing (termasuk saya) yang membawa ikan yang ditangkap untuk dijual di luar (hint : kolam sebelah).

Apa-apa pun, jika kena pada harinya, aksi rohu agak menyeronokkan di sini tapi nak buat percaturan hari apa ikan tu start makan agak sulit.  Kalau ada waktu terluang, boleh la try tapi jangan mengharapkan aksi-aksi luar biasa di kolam hanya sekadar di pinggiran ni.

Salammmm.

No comments:

Post a Comment