Tuesday, September 13, 2011

Haruan Belasah Dedak @ Kolam Sri Haniko, Semenyih

Salam Syawal Semua,

Di bulan Ramadhan yang lepas, saya kurang aktiviti memancing. Dan juga disebabkan masalah IT iaitu laptop yang rosak, tiada post yang menarik.

Tapi saya kata kurang memancing, bukan tak mancing langsungggg. Geng gorila telah meneroka sebuah kolam baru di Semenyih dan kami memberikan markah tinggi kepada kolam ini kerana keadaan ikannya yang terjaga dan sentiasa lapar hehehe.


Kolam Sri Haniko terletak berdekatan dengan kolam Fish Valley. Dari pekan Semenyih, pusing kiri di traffic light ke arah Sungai Tekala dan carilah signboard Fish Valley. Lepas jambatan, cuba cari signboard kat atas tu ye.


Kolam ini dibuka pada Sabtu dan Ahad sahaja. Spesis ikan yang terdapat memang sodap iaitu Tonsan Sisik Kasar, Telapia Merah, Pacu standard dan Haruan!!! Saya berjaya menaikkan haruan dengan cast pertama saya pagi tu. Haruan pun belasah dedak!!?? Bukan sahaja sekali kawan, tapi berkali-kali haruan dinaikkan menggunakan dedak.

My first Haruan. Speymaster would be proud

Harga kolam agak standard dan prasarana agak sederhana tapi cukup bersih dan selesa untuk si pemancing kolam. Best best, patut turun......tapi janganlah ramai-ramai sangat, nanti habis ikan heheheeh

Toboy pun sudah skor ikan kat kolam ni

Telapia merah tu geng!!!

Enjoy the pics!!!

Pandangan sekitar kolam

Toboy dan adiknya yang comel lottey :))

Rezeki di Bulan Puasa.....

...disempurnakan seadanya, Alhamdulillah
SALAM!!! Jumpa di sana

2 comments:

  1. dah jadi haruan hunter pulak dah. baguih la tu..

    "disempurnakan seadanya" siap ada udang tu pancing mano?

    heheh

    ReplyDelete
  2. Udang tu jatuh dari pokok ceri, timun tu beli kat Fish Valley :P

    ReplyDelete